
Megvan, amikor megjön a területi képviselő egy hatalmas katalógussal, hogy „ez az idei termékkínálatunk, tanuljátok meg”.
Utáltam. Szárazabbnál szárazabb anyagok!
Ezért mi olyan katalógust csináltunk, amellyel
A Radaway katalógusa valójában egy jutalékgeneráló gépezet.
Megmutatom, hogyan tudod használni. (A lecke a gyorsabb feldolgozás miatt kivételesen 2 részes.)
Ahhoz, hogy könnyen és gyorsan megértsd a logikáját a katalógusnak kérlek, hogy vegyél magadhoz egy Radaway katalógust és lapozd velem, a bemutatás sorrendjének megfelelően.
Megvárlak! Ha megvagy, akkor indulhatunk!
Lassú és rossz módszer: csak a kiadvány elején vagy végén van egy tartalomjegyzék. Bármit keresel, át kell bújnod. Természetesen a Radawaynél is van tartalomjegyzék, de ezenfelül gyorsítja a keresésed a zuhanykabin legelején (1. oldalon) a zuhanykabin-választó felület.

A vevővel általában a kialakítás szűkítésével indulsz: Walk-in legyen vagy zuhanykabin? Épített zuhanytérre keres ajtót? Íves, vagy szögletes? Görgős, vagy nyíló ajtós? Amikor megvan, látod az összes termékcsaládból a vonatkozó kialakítás oldalszámát.
Példa: Ha a vásárlód a hagyományos szögletes zuhanykabinokat kedveli, akkor a középső sorban azonnal megtalálod a számára szóba jöhető teljes kínálatot. Ha pedig abban is sikerül döntenie, hogy a hagyományos nyíló ajtós verziót választja, akkor rögtön le tudod szűkíteni számára a kabinokat (a bal oldalon elhelyezkedő termékekre, – még így is bőven marad választási lehetősége). Ha közben kipuhatolod, hogy mindenképp olyan kabint keres, aminek mindkét oldala nyitható, akkor azonnal kizártál további két sort. Ha pedig a rajzok alapján sikerül kiválasztania a KDD I kialakítású modellek, akkor már csak három típus marad versenyben (Arta KDD I – 44. oldal, NES KDD I – 115. oldal és EOS KDD I – 134. oldal).

Miért jó ez?
Mert nem kell észben tartanod, hogy mely termékcsalád milyen kialakításokat tartalmaz. Ha megvan a kiszemelt típus, akkor ránézel az 1. oldalra, odalapozol és kész.
Nézd meg a katalógus jobb oldalán a termékneveket. (Mi „regisztersornak” hívjuk.)

Nem megy lapozgatással és kereséssel az idő. Nincs „várjon kicsit, mindjárt megtalálom”. Magabiztosan értékesíthetsz.

Amitől falra tudtam mászni értékesítőként: megjegyezni a kivételeket, extrákat, plusz dolgokat, a gyártó „nünükéit”. Szerintem neked az értékesítéssel és a vevővel kell foglalkoznod!
Mutatom, hogyan segítünk: lapozz a 2022/2-es Radaway katalógus 58. oldalára.
A kép alatt szinte kiüti szemed a piros szöveg (direkt azért emeltük ki, hogy tuti észrevedd), amely így szól:
„Az Euphoria KDJ kabin 3 elemből áll: ajtó, ajtó fixfal és oldalfal. A kabin rendelésekor 3 termékkódot kell megadni. (Példa: 2 db KDJ 80B kód + 1 db S1 80 = 80×80-as balos zuhanykabin)”
Számold ki velem a példában hozott árat! (EUPHORIA KDJ 80×80 balos változat)
Megnézem a táblázatban a KDJ 80B árát: 268.000 Ft. Megnézem az S1 80 listaárát, ami 137.000 Ft. Összeadva 405.000 Ft a zuhanykabin.
Figyeld meg, hogy a KDJ 80B esetén 2 db cikkszámot látsz: megrendeléskor mindkettőt le kell adnod.
383512-01L+383241-01L (ez a két üvegnek a cikkszáma, amiből az ajtós rész áll).
Majd ehhez még kell egy S 80-as oldalfal, ami univerzális. Ennek a cikkszáma: 383051-01
Tehát a rendelésed így néz ki pontosan: Euphoria KDJ balos zuhanykabin 80×80-as méretben. Cikkszámok: 383512-01L+383241-01L+383051-01
Fontos, hogy a piros szöveget mindig vedd figyelembe – azért van ott, hogy a katalógus helyetted emlékezzen. Nem kell megjegyezned, elég olvasnod.
Ha nincs piros betűs kiegészítés, akkor az adott modell egyetlen cikkszámból áll. Nézd meg a 182. oldalon a Premium Plus íves zuhanykabint: ha egy 90×90-eset adok el a vevőmnek grafit üveggel (mert megmutatom neki, ő meg beleszeret), akkor ezt a cikkszámot adom le rendeléskor: 30403-01-05N – és látom a listaárát: 217.000 Ft.

A termékoldal megmutatja, mit tud és még mit tudhat a kabin.
Kérlek, lapozz velem a 66. oldalra, a FURO KDD-hez.

Az előbb említett piros szöveg segít pontosan rendelni.
Az ajánlott zuhanytálcák és zuhanyfolyókák segítenek abban, hogy milyen tálcát és folyókát adj el a vevődnek, ami dizájnban és méretben a legjobban illik az adott modellhez. (A legtöbb zuhanyzót ráteheti simán a burkolatra is vagy vehet hozzá másik tálcát is, de miért tenne így, ha egyszer ott vagy és tudsz ajánlani egy kiválót?). Alatta pedig látsz 2 sornyi piktogramot.

A fekete keretű piktogram azt mutatja, amit alapból tud a terméked. Ez az eladást segíti, mert fontos kényelmi, minőségi alapfunkciókat takar.
Ebben a sorban találod a termékhez elérhető profilszíneket (ez is felármentes) – ezt a „színes golyócskák” jelzik.

(Tipp: kérd a „hypnotic” katalógust: a különleges profilszínű zuhanyzókból olyan sok modellünk van, hogy egyszerűbb volt külön anyagot kiadni róluk. A Hypnotic katalógusban megtalálod a fekete és arany változatokat. Ebben a katalógusban csak a króm változat látható).
A zöld keretes piktogramok felárral rendelhető extrák. A fenti példa egy átlátszó üvegű kabin ára volt, de ez a kabin elérhető barna, grafit, szatén, Mirror, vagy UltraClear üvegekből is. Tehát az alaptól eltérő igényű vevőnek eladhatsz üvegvariációt, üvegnyomtatást, lézergravírozást és miegymást. Mindegyik izgalmas, különleges és a megfelelő értékesítői kezekben brutális jutalékgenerátor. (A katalógus 5. oldalán minden piktogramról találsz leírást.)


Ahol ilyet látsz, (B/J) ott figyelj a balos és jobbos piktogramra – mert ez azt jelenti, hogy más cikkszámon éred el a balos és jobbos változatot és a jó változatot kell leadnod megrendeléskor.
Így mentsd meg az eladást akkor, ha pont nincs tökéletes méretben a zuhanyzó
A vevőd beleszeretett egy zuhanyzómodellbe, de az ő fürdőjébe egyik gyári méretezés sem fér be, mert már kész van az épített zuhanypadka és persze nem olyan méretű lett, mint amilyen a konfekciókabinok mérete. (Vagy kicsit kisebbet, nagyobbat, másmilyenebbet szeretne. Találkoztál már ilyen esetekkel.)
2 megoldásod van:
1. Egyedi méretben legyártjuk a zuhanyzót. 4 héttel számolj, de van, amikor 3 hét alatt megvagyunk vele, ami a piacon azt hiszem, a leggyorsabb egyedi gyártás. (Amikor egyedi méretre adsz megrendelést, pontos időbecslést fogsz kapni.)
2.

Ha az adott kabinnál ezt az ikont látod, akkor lapozz a 230. oldalra és nézd meg, hogy milyen méretű toldóprofillal növelhető a zuhanyzó mérete. A toldóprofil lényege, hogy gyorsan találsz megoldást bontás és átépítés nélkül korrigálhass, úgy, hogy ne kelljen egyedi méretben legyártani a kabint 3-4 hetes határidővel.
